جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

نامهٔ سرگشادهٔ این نملهٔ فانی به رهبر انقلاب--حضرت آیت الله سیّد علی خامنه ایی



حکومت زمین از برای اُمرا مقرر شده -- و سلطنت قلوب از آن انبیأ و مرسلین

------------------------------------------------------------------------------------

مرهم دردِ دنیایِ امروز فقط و فقط <<مَحبت>> و <<یگانگی>> است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که <<بُحران>> همه جا و همه چیز را فرا گرفته. <<بنیاد گرایی مذهبی>> سخت ترین چالشی است که هم اکنون دنیای امروز ما با آن دستُ پنچه نرم میکند.

<<ایدئولوژی؛ بدون علم و عرفان مکتب و اعتقادی را دوست داشتن!.>>

هدف این است که در مسیر کمال قَدم بر داریم. ماضی آینهٔ مستقبل است. اگر اندکی صفحات تاریخ را ورق زده به راحتی درخواهیم یافت که خشونت <<قیوم>> نبوده و نیست.

مفاهیم می بایست جهانی شوند نه قومی -- و الاّ تولید خشم و نفرت دائم التزاید می کنند.

<< دنیا جایِ مفاهیمِ جمعی است.>>

انسان را می بایست <<محور>> قرار داد. همین فکر که تو <<نجس>> هستی -- تو را هم نجس می کند. ! هر وسیله ایی که شما را از دیگران سَوا می کند میبایست مورد مذاکره و استفسار قرار گیرند. این مطلب را باید خاطر نشان کرد که دین <<وسیله>> است؛ اگر بدان بچشمِ <<هدف>> نگریسته شود، بِلا شک برایش صدها بل هزاران نفوس بیگناه را قربانی خواهیم کرد.

<<اگر دین عزّت فرد و وحدت اجتماع را به ارمغان نیاورد، به فکر این نباشیم که کافل و سعادتمند ما باشد.>>

--- "ناظر به شمس حقیقت باشید از هر افقی طالع شود ..."

هر امری که عمومی بوده و نفعش به همگان رسد <<الهی>> است؛ وگرنه خصوصی!. دین را مَدخلی به سیاست نیست. امریست کاملاً اخلاقی_روحانی_شخصی_و_وجدانی. رؤسای دین نباید در سیاست مداخله نمایند. چه که حکومت زمین برای اُمرا مقرر شده -- و سلطنت قلوب از آنِ انبیأ و مرسلین.

باید مبادرت در تفوق حقوق دیگران بر حقوق خویش نموده؛ و برای اِعتلایِ روح هستی بخشش در بین جمهور خَلق، به قیام به خدمت من علی الارض و اهل آن، اشتغال ورزید.

معنا و مفهوم نوین ِعدالت: "انسان کسی است که قیام به خدمت من علی الارض و اهل آن نماید."

دین باید موجباتِ تحوّل در جامعهٔ بَشری را تسهیل بخشد و بدنبال کسب قدرت نباشد.

--- "اليوم دين اللّه و مذهب اللّه آنکه مذاهب مختلفه و سبل متعدّده را سبب و علّت بغضاء ننمايند اين اصول و قوانين و راههاي محکم متين از مطلع واحد ظاهر و از مَشرق واحد مُشرق و اين اختلافات نظر بمصالح وقت و زمان و قرون و اعصار بوده."

میبایست دامن به کمرِ همّت زده و انجمن های فرهگنی و تاریخی تأسیس نموده تا که دیده ها روشن گردد و قلوب بیکدیگر التیام جویند؛ چه که حکومتها این درآمیختگی دینی و قومی را در بین اَبنأِ بَشر تعدیل نمی کنند. بهم می گوییم: <<هم دین>> نیستیم ولی <<هم دل>> هستیم. این انجمن ها کمک می کنند که روحی تشکیل شود که فائق به دودلی که دامن به این قهرها میزند بیایند.

--- "... کمر همّت را محکم نمائید که شاید جدال و نزاع مذهبی از بین اهل عالم مرتفع شود و محو گردد ..."

با عرض محویت و فنا -- غبار اقدامِ احبّا پدرام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر