جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ تیر ۲۳, جمعه

محل کسب دستکم یازده شهروند بهایی در اهواز پلمب شد





به گزارش اختصاصی پیام نیوز محل کسب دستکم یازده شهروند بهایی از تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ تا روز پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ در شهر اهواز توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان خوزستان پلمب گردید.

سؤالی و جوابی "جناب علی نخجوانی"

سوال: ـ حضرت ولی امرالله فرموده اند که سالهايی که در پيش است آبستن وقايعی با عظمتی غيرقابل تصوّر و امتحاناتی به مراتب شديدتر از آن است که در گذشته به وقوع پيوسته است. آيا اکنون ما در "آن سالهايی که در پيش است" قرار داريم؟ آيا بايد هراسان باشيم؟
جواب: ـ واژهء‌ "آبستن" به جريان دلالت دارد. ترديدی ندارم که ما در آن دورانِ به اصطلاح "سالهايی که در پيش است" قرار داريم، امّا چرا بايد هراسان باشيم؟ ما بايد به جمال مبارک اعتماد داشته باشيم، به ايشان توکّل کنيم، از حيات بهائی برخوردار باشيم، و در کمال اطمينان با آينده مواجه گرديم. ايمان به تنهايی کافی نيست، بايد به آن حضرت اعتماد کنيم. اگر ترديدی داريم بايد قيام کنيم و حقيقتِ تأييدات لاريبيهء‌ آن حضرت را به خودمان ثابت کنيم. حضرت ولی امرالله در يکی از تواقيع خود خطاب به احبّای آمريکايی میفرمايند، "وقت را نتوان به هدر داد ... ميدان مهيّا است. وعود الهيه قطعی و غيرمکذوب است. نقشهء‌ الهی به اجرا در آمده ... قوای سماوی و ارضی به نحوی مرموز در اجرای آن ساعی و جاهد ... هر شکّاک مردّدی خود قيام کند و صحّت و سقم اين کلام را خود تحرّی کند."
✍️ توضیحات:
1) اشاره به بيان حضرت ولی امرالله در ظهور عدل الهی است که میفرمايند، "... جهان بشريت آبستن حوادث عظيمه و بلايای عقيمهء‌ سقيمه ای است که چشم عالم شبه آن را نديده و در انتظار انقلابات و وقايع هائله ای است که صفحات تاريخ نظير آن را درج ننموده است." (ص150)
2) ترجمه ـ توقيع 28 ژانويه 1939 مندرج در صفحه 17
Messages to America
Question and Answer / Mr. Ali Nakhjavani
Q. Shoghi Effendi has written that the years ahead may well be pregnant with events of unimaginable magnitude and ordeals more severe than what has transpired in the past. Are we “in the years ahead”? Should we be afraid?
A. the word ‘pregnant’ implies a process. I have no doubt that we are in the so-called period of ‘the years ahead’, but why should we be afraid? We should place our trust in Him, live the Baha’i life, and face the future with full confidence. Faith is not enough; we should also have trust in Him. If we have doubts, we should arise and prove to ourselves the reality of His assistance. In one of his letters to the American believers Shoghi Effendi said, “There is no time to lose… The stage is set. The firm and irrevocable Promise is given. God’s own Plan has been set in motion… The powers of heaven and earth mysteriously assist in its execution… Let the doubter arise, and himself verify the truth of such assertions.” (Messages to America, page 17)

لزوم درک اهمّیّت امر الهی

" در چنین هنگام سخت و موقعیّت باریکی که امر اللّه بر طبق حکم بالغه الهیّه از مراحل شدیده میگذرد از وظائف مقدّسه هر فرد بهائی اینست که حقیقت و اهمّیّت این یوم رهیب را که یوم تغییر و تبدیل است بتمامه درک نماید پس از آنکه باین نکته مهمّه واقف گشتیم عاشقانه تصمیمی بگیریم که با کمال استقامت برخاسته و با نهایت جانفشانی در اعلای امر و انجام وظائف مقدّسه ساعی و جاهد گردیم ..... 
یاران باوفای #حضرت_عبدالبها ء باید کلّاً در اعمال و اقوال دائماً و کاملاً متوجّه و عامل اصول مصرّحه و محکمه متینه و مؤسّسه امر اللّه باشند و بی‌موقع همّ خود را مصروف و متوجّه جنبه منفی امور ننمایند با قلوبی منزّه از ادنی شائبه کره و ریب و سرشار از ساغر ایمان و امید بآنچه روح عشق و فداکاری قادر بانجام است بایستی منفرداً و مجتمعاً سعی وافر مبذول داریم وقایع ماضیه و اثرات آنرا بالکلّ از خاطرها محو و زائل نموده با عزمی شدید و روحی جدید کلّ متّحداً کنفس واحده در نفوذ و انتشار آن روح عشق و خدمتی که #امر الهی با کمال وضوح و برجستگی بعالمیان ارائه داده تشریک مساعی نمائیم تا شاید در جزئیّات امور حیاتی نیز اثراتش واضح و عیان گردد. 
( #مائده_آسمانی ج ۶ ص ۶۹،۷۰)

نطق مبارک ٨ سپتامبر سنهء ١٩١١در منزل مسس بکتام در لندن

* جمیعت زیاد بود منزل گنجایش نداشت * 
مسس کروپر عرض کرد منزل کوچک است گنجایش احباب ندارد *
فرمودند:
منزل کوچک نیست باید قلوب وسعت داشته باشد *
در عکا اوائل ورود در یک اطاق سیزده نفر منزل داشتیم من از خدا میخواهم که قلوب را گشایش بخشد یاران را وسعت عطا فرماید *
و گشایش قلوب ممکن نیست جز بمحبت اللّه * 
اگر گشایش از امور دیگر حاصل شود عرضی است موقت است زود به تنگی تبدیل میشود اما سرور و گشایشی که بمحبت اللّه باشد ابدی است *
همهء سرور و لذائذ دنیوی از دور جلوه ئی دارد لکن چون نزدیک شود سرابست و نمایشی بی حقیقت * 
البته در حکمت سلیمان خوانده اید حضرت سلیمان میفرماید من وقتی طفل بودم چنین میدانستم که لذت در گردش و سواریست چون بسن شباب رسیدم و بتفرج و سواری و گردش دیدم لذتی ندارد * 
با خود می گفتم
لذت در سلطنت است اقتدار است حکمرانیست چون بسلطنت رسیدم دیدم آنهم لذتی ندارد * و همچنین هر شأنی از شؤون که در نظرم جلوه ئی داشت چون باو رسیدم دیدم لذتی ندارد فهمیدم که سرور بمحبت اللّه است *
اگر انسان سرورش بصحت باشد صحت وقتی زائل میشود * پس یقین است که صحت هم سبب سرور نیست *
اگر سرور انسان بثروت باشد وقتی ثروت زائل میشود *اگر سرورش بمنصب باشد وقتی منصب از دستش میرود * مادام که سبب قابل زوالست مسبب هم زائل میشود ولی هرگاه سبب سرور فیض الهی باشد آن سرور ابدی است چه که فیوضات الهیّه ابدی است و چونکه محبت اللّه ابدی است اگر انسان دل بفیض الهی بندد محبت الهی در قلبش باشد سرورش ابدی است بهر چه دل بندد فانی است و عاقبت مأیوس میشود مگر محبت اللّه محبت بعالم انسانی *شما باید شکر کنید خدا را که ابواب ملکوت بر شما باز فرمود و شما را بمحبت اللّه و خدمت بوحدت عالم انسانی دعوت نمود * شما مثل بهاء اللّه پدری دارید که فیضش احاطه کرده * 
پس باید شب و روز خدارا شکر کنید که بچنین فیضی فائز شدید*
(#خطابات ج ۱ ص ۱۶،۱۷)