جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ تیر ۳۰, جمعه

دارالآثار بین المللی بهائی نخستین بنای حول قوس کرمل است



که{حضرت ولیّ عزيز امرالله}نقشه اش را بعد از انجام مشاورات ومطالعات دقیق در سال ۱۹۵۴ تصویب فرموده اند و ساختمان آن در سال ۱۹۵۷ بپایان رسید،
این بنای مجلّل اوّلین مشروعی است که منادی تأسیس و استقرار مرکز اداری جهانی بهائی در جبل کرمل محسوب میشود،
سبک معماری بنای دارالآثار مقتبس از سبک معماری قدیم یونان است، نمای خارجی آن آراسته به ستونهای مرمر سفید و سقفش پوشیده از کاشی های سبز رنگ و صدرش مزیّن باسم اعظم است.
تالار بزرگ و زیبای داخلی اختصاص دارد به جمع و محافظه و ترتیب آثار و اشیاء کثیره متبرّکه نفیسه مقدّسه و برای این منظور از انواع فرش های بسیار نفیس، گنجه های متنوّع و زیبا، چلچراغها و لوازم دیگر با طرح های اروپائی، ایرانی، ژاپنی، چینی و هندی استفاده شده است.
از جمله آثار نفیسه متبرّکه شمایل طلعت ابهی و حضرت اعلی، خطوط اصل، شعرات مبارک، البسه و اشیاء متبرّکه متعلّق به هیاکل قدسیّه، خطوط خوشنویسان با تذهیبهای زیبا کلاً در آن محفظه آثار مبارکه محفوظ است.
بقول یکی از دوستان مقیم ارض اقدس زیبائی و در عین حال تقدیس بنای دارالآثار همراه با به هم آمیختن انواع هنرهای شرقی و غربی در تالار آن همه و همه مانند سمفونی موزونی به هم آمیخته شده که حتّی بر اهل هنر اعجاب آمیز و قابل ستایش است"

بهائیان نجف‌آباد در حال ساخت حمام، حدود سال‌های 1315 الی 1339 هجری شمسی





دو شهروند بهایی دیگر توسط وزارت اطلاعات در کاشان بازداشت شدند



به گزارش خبرگزاری پیام نیوز دو شهروند بهایی ساکن کاشان به نام های فریدون فلاح و ندا پاینده، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.
بنابرگزارش مجموعه خبری پیام نیوز( بهایی نیوز سابق) ندا پاینده همسر فریدون فلاح می باشد که در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۶ توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات پس از تفتیش محل کسب آنان بازداشت شده اند.
به گفته یک منبع نزدیک ماموران امنیتی پس از تفتیش محل کسب آنان را به منزل منتقل داده و منزل آنان را نیز مورد تفتیش قرار داده اند و اموال شخصی آنان از جمله کتاب ها، عکس ها، تابلو فرشها، کیس کامپیوتر، پرینتر، موبایل آنان را ضبط و مجدد آنان را به محل کسبشان منتقل می کنند تا از این دو شهروند بهایی خواسته شود که گاو صندوق مستقر در محل کسبشان باز شود تا مورد بررسی قرار گیرد که این دو تفتیش حدود ۶ ساعت به طول انجامیده است. لازم به ذکر است که محل زندگی این زوج بهایی پیشتر نیز مورد تفتیش قرار گرفته شده بود و وسایل شخصی آنان از جمله عکس های شخصی، فیلم ها، کتابها و... نیز توقیف شده بود.
این منبع مطلع افزود در اولین تماس پس از بازداشت این دو شهروند بهایی به خانواده خود اعلام کرده اند اطلاعی از محل نگهداری خود ندارند اما یک منبع مطلع و آگاه در این خصوص می گوید به احتمال بسیار بالایی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات هستند.
پیشتر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۶ امرالله منوچهری و ضیالله الهیان از شهروندان بهایی شهر کاشان نیز توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شدند اما با گذشت نزدیک دو هفته از بازداشت آنان نام این دو شهروند بهایی در سیستم زندان اصفهان ثبت نشده و اتهام آنان نیز عنوان نشده است. این دو شهروند بهایی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر اصفهان بازداشت هستند.
هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.
منبع خبر : https://goo.gl/DdPuof
به ما در مجموعه خبری پیام نیوز (بهائي‌نیوز سابق ) ( Bahainews ) بپیوندید.

آیا در عالم وجود تنها هستیم؟


جمال مبارک میفرمایند، "لکلّ ثوابت سيّارات و لکلّ سيّارة خلق عجز عن احصائه المحصون."
(مائده آسمانی، ج8، ص191)
[مضمون: بر هر یک از خورشیدهای عالم سیّاراتی است و در هر سیّاره‌ای خلقی که شمارندگان از شمارش آنها عاجزند.]
حضرت عبدالبهاء می‌فرمایند، "اِعلَم أنّ فی صریحِ القرآن إنّ الله بیّن بیاناً شافیاً کافیاً تلتذُّ مِنهُ الآذان و قال «إنّ فی خلق السّموات و الأرض و ما بثّ فیهما دابّة». فَصَرَّح بأنّ فِی السّمآء و الأرض کلَیهما موجوداتٌ متحرّکةٌ بالإرادة و لا شکّ و لا شُبهة أنّ کلّ موجود متحرّک بالاِرادة أما یکون مِن ذوی الحیاة الحیوانیّة أم مِن ذوی الحقائق الإنسانیّة."
(مکاتیب عبدالبهاء، ج1، ص119)
[مضمون: بدان که خداوند در قرآن صریحاً بیان شافی کافی فرموده که گوشها از شنیدن آن لذّت می‌برد. فرموده است که در خلق آسمانها و زمین و آنچه که در آنها است موجود زنده وجود دارد. پس تصریح کرده که در آسمان و زمین، هر دو، موجوداتی هستند که به ارادۀ خود حرکت می‌کنند. و هیچ شکّ و شبهه‌ای وجود ندارد که هرموجودی که به ارادۀ خود حرکت کند یا از حیوانات جاندار است یا از موجوداتی که دارای حقیقت انسانی هستند.] در بیان دیگر از قلم حضرت عبدالبهاء صادر، "البته این مکوّنات عظیمه خالی و فارغ نیست و عبث و بیهوده آفرینش نیافته؛ حتّی صریح قرآن است ولی مفسّرین بی‌وجدان با وجود صریح عبارت به حقیقت پی نبردند. چنانچه میفرماید «و مِن آیاته خلق السّموات و الأرض و ما بثّ فیهما مِن دابّة». می‌فرماید از آیات باهرات الهیّه این آسمان و زمین است و کائنات حیّ متحرّکی که در این آسمان و زمین خلق شده‌اند. ملاحظه نمایید که صریحاً می‌فرماید که در آسمان کائناتی ذی‌روح هست. «دابّه» در لغت، ذی‌روح متحرّک بالاراده است." 
(مکاتیب عبدالبهاء، ج4، ص147)

ا کمال تأسف و تأثر، خانم ژنا بخت آور فرزند شهید مجید جناب کمال الدین بخت آور به ملکوت ابهی صعود کردند.






ایشان بسیار قلمی توانا داشتند؛ نویسنده و مترجمی بسیار متبحر بودند.. روحشان شاد و درجاتشان متعالی
هو الله تعالي پروردگارا امرزگارا نفس نفيسي بملكوت شهود صعود نمود و از خاكدان فاني بجهان جاوداني شتافت ميهمان جديد است عزيز فرما بنده قديم است خلعت بديع عطا كن اي بي نياز بيامرز و بنواز و بخلوتگاه راز راه ده و در محفل تجلي همدم و دمساز نما توئي دهنده و بخشنده و مهربان و توئي امرزنده و نوازنده و توانا ...عبد البهاعباس