جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ خرداد ۱۲, جمعه

رواياتى از پيامبر اكرم و ائمه اطهار در مورد قائم موعود"

پیامبر اسلام(ص) مى فرماید:
"ابشروا یا بنى فروخ! فلو کان الایمان معلقاً بالثریّا لاتناله العرب لناله العجم"
بر شما بشارت باد اى فرزندان فرّوخ! اگر ایمان به ستاره ثریا آویزان باشد و عرب به آن نرسیده باشد، عجم به آن می رسد.("تاریخ اصبهان"، ج4، ص151) ...
امام باقر(ع) مى فرماید:
"اصحاب القائم ثلاثماة وثلاثة عشر رجلاً اولاد العجم"
یعنی اصحاب حضرت قائم(ع) 313 تن همگی از عجم هستند.("بحارالانوار"، ج52، ص369)ٍ
کلمة «عجم» نیز مانند کلمة «فُرس» یکی دیگر از عناوین ایرانیان در تاریخ اسلام است. و تمام محدّثان، مؤلّفان و مورّخان اسلامی این کلمه را چه در زمان گذشته و چه امروز در مورد «ایرانیان» به کار برده، و از آنان به نام «عجم» یاد کرده‌ اند.
۱- مرحوم طبرسی در «تفسیر مجمع البیان»، ذیل آیة شریفة:
«یا أیّها الّذین آمنوا من یرتدّ منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقومٍ یحبّهم و یحبّونه أذلّةً علی المؤمنین أعزّةً علی الکافرین "
ای کسانی که ایمان آورده اید هر کس از شما از دین خود برگردد خداوند در آینده جمعیتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز متقابلاً خدا را دوست دارند، و در برابر مؤمنان خاضع و متواضع، و در برابر کافران نیرومندند.» چنین روایت کرده است: هنگامی که از رسول خدا(ص) دربارة این آیه سؤال کردند، حضرت دست مبارک خود را بر شانة سلمان زد و فرمود: «این و یاران او و هموطنان او هستند»، سپس فرمود: «اگر دین و در روایت دیگری اگر علم به ستارة پروین بسته باشد و در آسمان‌ها قرار گیرد مردانی از فرزندان فارس آن را در اختيار خواهند گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر