جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ خرداد ۱۵, دوشنبه

اسناد مصادره اموال و منع کار بهائیان در ایران


بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز اسناد مربوط به نقض حقوق شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی که در اختیار این رسانه قرار گرفته است، منتشر می شود.این اسناد به مواردی از جمله دستور دادستان انقلاب اسلامی استان بوشهر مبنی بر اینکه تعدادی از منازل بهائیان توسط بنياد مستضعفان ضبط و مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین در یکی دیگر از اسناد موجود وزارت کار و امور اجتماعی از هر گونه دریافت شکایت صدها هزار نفر بهائیان اخراج شده از مشاغل خودداری به عمل آورده است، می باشد.
در اسنادی که منتشر می شود نامه ی به اداره ثبت اسناد و املاک خورموج از سوی دادستانی استان بوشهر نیز وجود دارد که در آن به صورت مشخص عنوان شده است که کلیه اموال و منازل بهائیان در خورموج و حومه مصادره و در اختیار بنياد مستضعفان بوشهر قرار بگیرد. در این اسناد زمین و باغات و منازل که به نام نام افراد بهایی ثبت شده است به نام بنياد مستضعفان انتقال داده شود و از آنان استفاده شود.
در یکی دیگر از اسناد موجود شرکت سهمامی امناء وابسته به بنیاد مستضعفین خطاب به یکی از شهروندان بهایی به نام احمد شیوه کش فرصت ده روزه داده است تا پس از ابلاغ اخطاریه این نهاد انقلابی منزل وی تخلیه و در اختیار بنياد مستضعفان قرار بگیرد.
در سندی که به شماره ١٧٣ از سوی دادستانی انقلاب اسلامی استان بوشهر نوشته و ارسال شده است به شخصی به نام فقه الاسلام آقای آشیخ حسن بحرانی سرپرست مستعضعفین ماموریت داده شده است که وی به صورت مستقیم تعدادی خانه از بهائیان در خورموج را مصادره کند.
خبرنگار بهایی نیوز در گفتگویی با یکی از بهائیان این منطقه که سالها پیش از این شهر مهاجرت کرده است درخصوص نحوه برخورد ماموران در آن زمان جویا شده است که وی پاسخ میدهد: این ماموریت توسط بنیاد مستضعفان اجرا شد و خانه خیلی از بهائیان از جمله املاک پدری و آباء ما مصادره شد تنها به دلیل اینکه باور مذهبی ما بهایی بود.
براساس گفته های منابع مطلع برخورد با بهائیان شهر خورموج پس از انقلاب بسیار شدید توصیف شده است و اهالی متعصب با هدایت نیروهای تندروی مذهبی بسیاری از بهائیان را مجبور به ترک آئین بهایی و مسلمان شدن کردند که به همین دلیل بسیاری از بهائیان از این منطقه مهاجرت کردند.
همچنین در سند مربوط به عدم دریافت شکایت بهائیان درخصوص محرومیت از اشتغال در شرکت های خصوصی و دیگر مراکز دولتی و غیردولتی نیز مشاهده می شود.
به استناد این بخشنامه مراجع قانونی از جمله وزارت کار از دریافت شکایت صدها هزار نفر بهائیان اخراجی خودداری کردند و حقوق قانونی و غرامت اخراج و سابقه خدمت آنان پرداخت نشده است و هنوز هم پرداخت نشده است.
این بخشنامه مربوط به دورانی است که احمدتوکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر کار فعالیت می کرد.
در لینک خبری تمامی اسناد به صورت تفکیک شده جهت مطالعه دقیق تر منتشر شده است.
منبع خبر : https://goo.gl/Qprmoi
به ما در مجموعه خبری بهائي‌نیوز ( Bahainews) بپیوندید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر