جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ مرداد ۵, پنجشنبه

قاتلین یکی از شهروندان بهایی به بیش از ۱۶ سال زندان و ۲ سال تبعید محکوم شدند



به گزارش خبرگزاری پیام نیوز ( بهایی نیوز سابق) دادگاه انقلاب استان یزد قاتل اصلی یکی از شهروندان بهایی به نام فرهنگ امیری را با وجود اقرار به قتل تنها به ۱۱ سال زندان و دو سال تبعید محکوم و برادر کوچک به جرم معاونت در قتل عمد به نیمی از حکم برادر بزرگتر خود محکوم کرده است.
بنابر گزارش مجموعه خبری پیام نیوز فرهنگ امیری شهروند بهائی در تاریخ ۶ مهر ماه ۱۳۹۵ توسط دو ضارب به قتل رسید که هر دو ضاربین توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شدند اما این شهروند بهائی پیش از انتقال به بیمارستان درگذشت.
بنابرگزارشها دادگاه دو جوان ساکن شهر یزد در دو نوبت برگزار شد که در دادگاه دوم در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۶ این دو ضارب از خود دفاع کردند و عمل خود را براساس آیه ی از قرآن صحیح دانستند.

بنابراین گزارش پیشتر در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ دادگاه اول قاتلین فرهنگ امیری برگزار شد اما قاضی به دلیل کمبود وقت جلسه دوم دادگاه را به تاریخ ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۶ به تعویق انداخته بود.
بنابر این گزارش در حالی قاتلین یکی از شهروندان بهایی در یزد در دومین دادگاه محاکمه شدند که این افراد با وجود اقرار به قتل فرهنگ امیری در تاریخ۶ خرداد ماه۱۳۹۶ با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی یزد آزاد شده اند.
خانم بانی دوگال نمایندۀ ارشد جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل در خصوص این حکم در وسایت خبری جامعه جهانی بهایی گفت: «چنین حکمی ماهیت ادعا‌های واهی مقامات ایران مبنی بر برابری همۀ شهروندان در مقابل قانون را برملا می‌سازد و آشکارا خشونت علیه بهائیان که بزرگ‌ترین اقلیت مذهبی ایران است را تشویق می‌نماید. ما از ایرانیان می‌خواهیم به این بیندیشند که چگونه ایران می‌تواند ترقّی و پیشرفت نماید در حالی‌که نظام حقوقی آن که باید مروج عدالت باشد، مجری چنین بی عدالتی‌های آشکاری است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر