جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۷ بهمن ۶, شنبه

بر بهائیان مظلوم و سرفراز ایران چه می گذرد

اخبار بهائیان ایران در هفته ای که گذشت:
۱ـ دو شهروند بهایی ساکن کرمان بازداشت شدند
در ایران، صبح امروز شنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۷، دو شهروند بهایی در کرمان توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
هویت این دو شهروند بهایی “کیانا رضوانی و کیمیا مصطفوی” توسط هرانا احراز شده است. 
از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروندان تا زمان تنظیم گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.
۲ ـ یک شهروند بهایی ساکن تهران امروز یکشنبه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
در ایران، امروز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷، آتوسا احمدائی (خرمی)، شهروند بهایی، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
یک منبع نزدیک به این شهروند بهایی در این خصوص گفت: “امروز گروهی از نیروهای وزارت اطلاعات شامل هفت مرد و یک زن، به منزل آتوسا احمدآئی رفته و وی را بازداشت کردند. این نیروها علاوه بر بازداشت منزل ایشان را تفتیش کرده و وسایل شخصی از جمله، کتاب‌ها، لپ‌تاپ و شعائر مذهبی را با خود بردند.”
خانم احمدآئی در حالی بازداشت شده است که از پدرش که دچار سکته مغزی شده مراقبت می‌کرد.
۳ـ سه شهروند بهایی در شیراز هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند
محبوب حبیبی، پژمان شهریاری و کورش روحانی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.
۴ ـ دادگاه تجدید نظر؛ سهیل حقدوست، شهروند بهایی اهل قائمشهر به حبس محکوم شد.
شعبه ۲۸ دادگاه تجدید نظر استان مازندران سهیل حق‌دوست، شهروند بهایی ساکن قائمشهر را به تحمل چهارماه حبس تعزیری محکوم کرد. شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری این شهروند بهایی را در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۹۷ به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرده بود. گفته می شود این اتهام به دلیل اطلاع رسانی و پیگیری موضوع پلمب محل کسب وی که در سال ۹۴ صورت گرفته بود مطرح شده است.
در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۹۷، سهیل حق‌دوست، شهروند بهایی ساکن قائمشهر توسط شعبه ۲۸ دادکاه تجدید نظر استان مازندران به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد..
در دادنامه صادره توسط دادگاه تجدید نظر اتهام عنوان شده علیه این شهروند بهایی “تبلیغ علیه نظام” بوده است.
در هفتۀ کذشته مجموعاً سه نفر از شهروندان بهائی در ایران بازداشت شده اند که بازداشت دو نفر در کرمان و یک نفر در طهران بوده است و حکم محکومیت برای چهار شهروند بهائی صادر شده است که سه نفر ساکن شیراز و یک نفر در قائم شهر بوده اند..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر