جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

گفتگو با شقایق کرم نژاد دانشجوی که به دلیل بهایی بودن اخراج شد


.
شقایق کرم نژاد یکی از شش دانشجوی اخراج شده دانشگاه رودهن در ماه اخیر است که به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شده است.
این دانشجوی محروم از تحصیل درست دو هفته قبل از امتحانات به دفتر حراست دانشگاه به همراه دیگر بهائیان این دانشگاه احضار می شود و در اولین تصور خود به این فکر می کند که "قرار است اخراج شوم" او خود می گوید که به دلیل اینکه موبایلم خاموش بود به پدرم تماس میگیرند و پدر من نیز به خط ديگرم تماس میگیرد تا پیش رئیس حراست دانشگاه بروم و وقتی وارد اتاق آموزش دانشگاه شدم دیدم كه يكى ديگر از دوستان بهاييم انجاست و خیلی نگران شدم و فکر کردم که قرار است اخراجمان کنند. 
.
خانم کرم نژاد به مرتضی اسماعیل پور سردبیر بهایی نیوز می گوید که آقای فرخی رئیس حراست دانشگاه به من و یکی دیگر از دوستانم که او نیز بهایی بودن برگه ی داد تا مطالب آن را کامل می کردیم و در آن به دین ، آدرس و کلا تمام سوال های شخصی و خیلی چیزهای دیگر که البته من نگران قسمت دینش بود که البته نوشتم بهایی هستم و آن را امضا کردم و پس از آن به ما گفتند که چون پرونده ناقص بود خواستیم آن را تکمیل کنیم در حالی که من ترم ۳ بودم و عجیب بود که در این سه ترم تاکنون نگفته بودند که نقض در پرونده داریم با این حال امتحانات شروع شد و ما کارت امتحان نیز گرفتیم و پس از دادن چند امتحان از درس هایم متوجه شدم که نمی توانم وارد سایت دانشگاه شوم تا نمرات امتحاناتی که داده ام را ببینم. سایت دانشگاه مدام میزد که شماره دانشجویی و یا رمز عبور اشتباه است . خانم کرم نژاد به گزارشگر بهایی نیوز در ادامه می گوید که به چند دوست مسلمانم تماس گرفتم آنها مشکل ورود نداشتند اما به دوست بهایی خودم که تماس گرفتم او نیز مشکل ورود به سایت را داشت و بخاطر همین پنج روز بعد روز چهارشنبه به همراه پدرم به دانشگاه رفتیم و اولین کاری که کردم رفتم قسمت مخصوص سایت و چون روز امتحان بود سرشون شلوغ بود با این حال با مسئول آنجا صحبت کردم و آنها گفتند که حتما رمز یادت رفته و رمز را برای من عوض کردند و آنجا تصور کردم که اخراج نشدم و خوشحال شدم اما باز هر کاری کردم نتوانستم وارد سایت شوم و به همین خاطر به قسمت آموزش سایت مراجعه کردم تا ریز نمرات را بخواهم که گفتند که الان نمیتوانیم ریز نمرات بدهیم چون روز امتحانات است و جوابی نداند،با حراست صحبت کردیم که اگر اخراج شدم به ما بگویند اما آنها هم اطلاعی نداشتند و به همین دلیل به مدیریت دانشگاه مراجعه کردیم که به ما گفتند نمیدانیم اگر دستوری باشه به ما چیزی نگفتند و ما سایت شما را نبسته ایم و به دفتر حراست کل مجتمع اصلی دانشگاه آزاد رودهن بریم.
شقایق کرم نژاد در ادامه می گوید که " ما رفتیم و مدتی ما را پشت درب نگه داشتند و به من و پدرم گفتند که داخل بیایید اما گوشی هایمان را از ما گرفتند .
.
به گفته این دانشجوی محروم از تحصیل پس از ورود وی با پدرشان مسئول حراست دانشگاه می پرسد نام تو چیست و وی می گوید که شقایق کرم نژاد هستم که پرونده تحصیلی بنده جلوی شما است و او می گوید بله می شناسمت اما به گفته این شهروند بهایی مسئول حراست خیلی آرام صحبت می کرد که ما یک وقت صدای او را ضبط نکنیم!اما مسئول حراست به من و پدرم همانجا گفت که بروید و دیگر اینجا هم نیایید این خیلی بهتر است که دیگر نیایید .
.
خانم کرم نژاد در سوال اینکه در آنجا چه مباحثی مطرح شد می گوید که " هر چه گفتیم چرا آنها گفتند که خودتان می دانید و گفتیم چرا می گویید که بهتره برویم و دیگر نیاییم باز آنهاهمین را تکرار می کردندو ما گفتیم که تا زمانی که به ما نگویید از اینجا نمیریم که آنها باز گفتند که خودتون برید دیگه ام نیایید و هی این حرف را تکرار می کردند که من هم شاکی شدم و گفتم پس این پولی که گرفتید چه خواهد شد اون رو باید به من بدهید که گفتند " نه شما جای دانشجویی دیگر را گرفته اید" گفتم الان اخراج شدم یا نه و او گفت نه اخراج نشدی فقط دیگه خودت نميخواى بياى دانشگاه من گفتم که خب ریز نمراتم را بدهید و باز گفتند که وقتی که نمى خواى بياى دانشگاه که نمی توانیم اینها را به شما بدهیم .
.
از این شهروند بهایی پرسیدیم که در نهایت این گفتگو به کجا ختم شد که شقایق کرم نژاد می گوید " من به آنها گفتم که شماها هیچ کاره هستید وتمام دستورات از بالا بهتون می دهد و از اتاق خارج شدیم و رئیس حراست پدر مرا صدا زد و گفت این برگه را امضا کن تا دیپلمت را بدهیم و منم گفتم چیزی را امضا نمی کنم و گفتم اگر امضا کنم عکس میگیرم در رسانه ها پخش میکنم که بخاطر همین حرفم بلافاصله برگه را عوض کردند در حالی که برگه اولی نوشته شده بود دانشگاه آزاد اسلامی با مهر دانشگاه اما برگه دوم یک برگ خالی بدون مهر بود . اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاه را گرفتم و از برگه تا میخواستم عکس بگیرم از دستم آمدند که بکشند اما من عکس گرفتم و به آنها دادم
.
این دانشجوی اخراج شده از دانشگاه رودهن همچنین افزود که حراست دانشگاه گفت دیگر حراست نباید بیایند زیرا راهمان نخواهند داد و در پاسخ به حرفم که سفته های که روز اول دانشگاه داده ایم را میخواهیم گفتند که بروید از دانشگاه بگیرد و به همین دلیل به سمت دانشکده خودمان که نامش سما است رفتیم و وقتی به دانشگاه برگشت و در حال رفتن از دانشگاه هم بودن نه تنها دوستانم بلکه رئیس دانشگاه نیز ناراحت بود و حتی حراست این دانشگاهمان نیز می گفت که من در جریان این مسائل نبودم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر