جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اسفند ۲۰, جمعه

عدم اعطای مرخصی درمانی به سعید رضایی یکی از مدیران جامعه بهایی ایران



به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز سعید رضایی یکی از مدیران جامعه بهایی ایران که به ۱۰ سال زندان محکوم شده است پس از گذشت نزدیک به ۹ سال بدون یک روز مرخصی در زندان رجایی شهر زندانی است.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این شهروند بهایی در حالی بدون یک روز مرخصی طی ۹ سال اخیر زندانی بود که به گفته پزشکان متخصص نیاز به مرخصی دستکم سه ماه جهت ترمیم مینکس پای وی لازم است. 
به گفته یک منبع مطلع " سال گذشته آقای رضایی آنژیو قلب کردند و بعد صفرا را عمل کردند که این موجب دردی در پای وی شود ( پیشتر پای این زندانی بهایی در زندان دچار مشکل شده بود) حال پس از گذشت یک سال دکتر متخصص عنوان می کند که جدیدا زانوی ایشان دچار مشکل جدیدی شده است و مینکس پای وی پاره شده و باید عمل کنند و سه ماه مرخصی می بایست پس از عمل داشته باشند ."
این منبع مطلع افزود " با وجود پیگیری های مکرر همسر ایشان تاکنون اجازه مرخصی درمانی به آقای رضایی داده نشده است و ایشان با عصا راه می روند.

به گفته پزشکان متخصص در صورت ادامه این روند و عدم مراقبت های لازم وضعیت پای ایشان وخیم تر خواهد شد و باید وی عمل کرده و دوران فیزیوتراپی خود را طی کنند."

بنابر این گزارش سعید رضایی یکی از اعضای هفت نفره مدیران جامعه بهایی ایران است که پیشتر در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ در منزلشان بازداشت شده اند.

بنابر گزارشها در بهمن ۱۳۸۷، مدیران جامعه بهایی ایران در دادسرای امنیت تهران محاکمه شدند و جلسات دادگاه در زمستان ۱۳۸۸و بهار ۱۳۸۹ زیر نظر "قاضی مقیسه" در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

سعید رضایی در تاریخ ۱۷ مرداد سال ۱۳۸۹ پس از دو سال و نیم انفرادی و دربسته به بیست سال حبس محکوم شد، در حالی‌که هیچ‌یک از اتهامات وارد‌ شده را نپذیرفته بود. بر اساس این حکم، هریک از اعضای گروه «یاران ایران» به بیست سال زندان و در مجموع به ۱۴۰ سال زندان محکوم شدند. در تاریخ ۲۴ شهریور سال ۱۳۸۹ دادگاه تجدید نظر پس از حذف اتهاماتی چون جاسوسی و همکاری با دولت اسرائیل، این حکم را به ۱۰ سال کاهش داد. این حکم به صورت شفاهی به وکیل سعید رضایی ابلاغ شد اما نهایتا حکم دادگاه تجدید نظر از سوی دادستان کل کشور، برخلاف شریعت تشخیص داده شد و به ۲۰ سال افزایش یافت و حکم ۲۰ سال زندان به سعید رضایی و شش عضو دیگر یاران ایران به صورت رسمی ابلاغ شد.اما پس از گذشت ۸ سال و نیم از دوران محکومیت مدیران جامعه بهایی ایران این حکم به ۱۰ سال زندان کاهش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر