جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ خرداد ۲۷, شنبه

توزیع گسترده بروشور علیه آیین بهاییت در استان مازندران



خبرگزاری هرانا – ستاد هماهنگی ونظارت برکانون های مساجد مازندران، کانون های شهدای مسجد جامع ولیعصر عربخیل و ثامن الحجج در استان مازندران در روزهای اخیر دست به تهیه و توزیع گسترده بروشورهایی برعلیه آیین بهاییت و پیروان آن زده اند. این اقدام که حسب سابقه با ارائه اطلاعات ناصحیح همراه است مصداق بارز تنفر پراکنی و ترویج خشونت علیه یک اقلیت دینی محسوب می شود.
به گزارش هرانا، با مشارکت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، کانون های شهدای مسجد جامع ولیعصر عربخیل و ثامن الحجج میرود شهرستان بابلسر بروشورهایی با مضمون تنفر پراکنی بر علیه این آئین و پیروان آن در سطحی گسترده در روزهای اخیر در منطقه تهیه و توزیع شد.
رسانه های محلی که این خبر را اعلام کرده اند مدعی شدند “این بروشورها حاوی اطلاعاتی از جمله چکیده ای از عقاید و احکام بهائیت نظیر حج، ازدواج، وضو و …اعتقادات آن آئین درباره حضرت مهدی و همینطور ریشه های آیین بابیت است”.
حسب سابقه امر نیروهای مذهبی و تندرو در این قبیل اقدامات هدفی چون اطلاع رسانی را پی جویی نمی کنند بلکه با ارائه اطلاعات ناصحیح و تهییج شهروندان صرفا نفرت پراکنی و رواج خشونت را جویا هستند.
فعالیت های این چنینی علیرغم ماهیت خشونت آمیز آن نه تنها با ممانعت دستگاههای انتظامی و دولتی مواجه نمی شود بلکه بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از سوی متولیان امور مذهبی و فرهنگی از این قبیل فعالیت ها حمایت می شود.
در یکی از برجسته ترین موارد منتهی از تنفر پراکنی، در مهرماه ۹۵ دو جوان با ادعای تاثر از آموزه های دینی و با تنفر مذهبی یک شهروند بهایی به نام فرهنگ امیری را در شهر یزد به قتل رساندند.
هم اکنون شهروندان بهایی زیادی در استانهای شمالی کشور به خصوص در استان مازندران ساکن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر