جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ خرداد ۲۷, شنبه

مطلبی از کانال آیت الله معصومی تهرانی



قاتلین آقای فرهنگ اميری شهروند ایرانی بهایی با قرار وثیقه 200ميليون تومانی آزاد شده‌اند. اين درحالی است که آنان مدعی بودند عالماً و عامداً مرحوم امیری را به جرم باور به دیانت بهائیت به قتل رسانده‌اند تا ثواب کنند!! و در صورت آزادی باز هم به چنین جنایتی اقدام خواهند کرد. متأسفانه این قاتلین را باید مبتلا به کژاندیشی نظام آپارتاید دینی برشمرد.

این حقیقت تلخ در تاریخ معاصر ایران نشان می‌دهد که ریشهء ابتلای ما به آپارتاید دینی ثمره‌ای جز معاندت با انسانیت ندارد. به غیر از گناه نابخشودنی قتل یک انسان و شهروندی ایرانی که از حق آب و‌ گل مملکت خود برخوردار است، بی‌عدالتی دستگاه قضا نسبت به حقوق انسانی مقتول را باید با جدیت و‌ شدت تمام محکوم کنیم.

شگفتا که اگر نوجوانی پانزده ساله مرتکب قتلی ناخواسته شود، وی را تا بدان‌حد حبس می‌کنند که پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مورد اعدام قرار گيرد؛ اما دادگاه اسلامی!! برخلاف موازین حقوقی و با اعمال تبعیض آشکار، با قاتلین معترف به چنین جنایتی هم‌داستان شده و ایشان را نه‌تنها مورد شفقت قرار داده بلكه نسبت به جنبه عمومی جرم نيز چشم پوشی می‌نمايد. قطعا نه ما و نه خانوادهء داغدار مرحوم فرهنگ اميری خواستار قصاص قاتلين نيستيم؛ اما انتظار داريم كه دستگاه قضایی كشور نسبت به این جرم جنایی بدون هيچ‌گونه تبعيضی رسيدگی منصفانه و عادلانه‌ای ترتیب دهد و از حقوق انسانی تمامی شهروندان اين كشور حمايت كامل نمايد. 

دستگاه‌های مسئول می‌بايست عنايت داشته باشند كه حکم عادلانه بنابر آیات قرآن در بین «الناس» معنا می‌یابد، بدین معنی که در احقاق عدالت،  انسان را باید بطور مطلق، فارغ از هرگونه دسته‌بندی دینی، نژادی، قومی و طبقه اجتماعی نگاه کرد. وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ «النَّاسِ» أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعاً بَصيراً. و چون در ميان «مردم» به داورى نشينيد به عدل داورى كنيد. خدا شما را چه نيكو پند می‌دهد. هر آينه او شنوا و بيناست (نساء-58).

خوار شمردن انسانیت مردمان ایران از سوی نگرشی سياست‌پيشه تاکنون برای اکثریت شیعه  جز انحراف اخلاقی-اجتماعی، اعم از ابتلا به ریا، فریبکاری، دروغ‌گویی، بی‌اعتمادی، کسب مال حرام و جنایت‌پیشگی مقدس‌مآب نتیجه‌ای دربر نداشته؛ و آپارتاید دینی ناشی از آن برای دگرمذهبان ایرانی کوله‌باری از محنت و مشقت را به همراه آورده است. چنین رویکردی که مدعی انسان کردن ایرانیان بوده است، از آنجایی که فرض گرفته بود مردمان ایران تهی از انسانیت هستند، به افساد اخلاقيات انسانی انجامیده؛ به‌طوری که در حوادث این چند دهه علیه حقوق انسانی مردمان این سرزمین بخصوص دگرمذهبانی چون بهاییان؛ اهل سنت؛ مسيحيان، يهوديان، دارويش و دگرانديشان شيعه مشهود است.

در همين راستا آیت الله معصومی تهرانی بارها در مقاطع مختلف، عموم هم‌وطنان روشن‌بین و پاک سیرت –بخصوص علمای منصف دينی- را به بازبینی و بازنگری در مواضع دینی و مذهبی خود دعوت نموده تا درک کنند که عدم توجه و احترام به تساوی حقوق انسانی و شهروندی يكايك ايرانيان  جز هرج و مرج و تبعيضات گوناگون اجتماعی نتيجه‌ای در بر نخواهد داشت، اما متاسفانه این آپارتاید دینی در ایران عزيزمان در حال ترويج است تا ایرانی‌کشی را صرفا بخاطر عدم باور و همراهی با انديشه حاكم مایه کسب ثواب قلمداد ‌کند و عدالت قرآنی-انسانی را فدای خودحق‌پنداریهای واهی سياسی خود نمايد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر