جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

حقایقی بدیع از جان هاء:


حقایقی بدیع از جان هاء:
19 * 19 = 361 + 4 = 365
ما بهانیان با زیارت الواح عدیده و مطالبی در اسم اعظم و بند 166 کتاب اقدس هر کدام باندازه خود دانشی از هاء گرفته ایم و می دانیم اساس تقویم بهائی از سال شمسی گرفته شده و سال و ماه و روز تقویم بهائی بنا بر استخراج حضرت ربّ اعلی ار دعای سحر ماه مبارک رمضان اسلامی تنظیم گردیده که نوزده ماه که ضرب در نوزده روز میشود روز361 لذا چهار روز باقی مانده ایام هاء محسوب میشود که قبل از آغاز ایام صیام مراسمی بنام ایام هاء بر پا می داریم. اما این بنده به جوهر عدد 19 و حقیقت 199 روز و به سرّ چهار روز هاء فائز نشده ام لذا از شما عزیزان رجا مندم چناچه بینشی از جقیقت نوزده و ضریب آن دارید در زیر همین مطلب به اشتراک گذارید. ناگفته نماد حقیر تحقیقات بدیعی بر حقیقت کلمات حق نموده ام که فرموده اند:
 " زیرا کلام ملکوت عبارت از معانی الهیه و اسرار ربّانی است هر کس به آن فائز حقایق و اسرار خفیّه در نزد او اشکار شود. " ایقان شریف.
 هر کلمه ملکوتی گویای حقایقی از اسرار سمائیه است و چون کل اسرار ربّانیه سمائیّه در یوم الله در کلمات گوهر بار جواهر ثلاثه زینت و فاش گردیده وبنا به فرموده کلّ شیئ به کلّ شیئ مبدل شده پس آگاهی از اسرار ربانیه و حقیقت ایام هاء وسرّ عدد نوزده موجب بینشی بر اهل بصر میگردد امید است با زیارت لوحی از صدها هر کس به حقیقتی فائز آید.
 " این فضل لانهایه و کرم لا بدایه کسانی را اخذ نماید که در ظلّ تربیت به یَدّه کل شیئ در ایند و در فضای روحانی سبقت رحمة کل شیئ مقر یابند. " موجوعه الولح 168
 پس حقیر نتیجه میگیردکه در یوم الله کلّ شیئ به کل شیئ مبدل شده و دو جوهر نوری به نامهای نیّر عظیم و نیر اصغر توراتی به هم پیوسته و یکی شدند و آز آن ترکیب نورای قدسی اولیه جوهر نور دیگری مخلوق و جواهر ثلاثه مشهود و جوهر کلمه شمس حقیقت معروف و چون حقیقت شهر النور با جوهر شهر العلی ترکیب و آن اولین آخرین گردید از برکت آن دو نور کل شیئ مفهوم شده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر